דומיין בעברית מלאה

נושאים , , ,   | בתאריך 28-10-2009

ארגון ICANN העולמי לניהול דומיינים באינטרנט צפוי לתמוך בשמות דומיין עם סיומת בעברית, בסינית ושפות נוספות

הארגון הבינלאומי לניהול דומיינים וכתובות אינטרנט, ICANN, מסר אתמול כי כבר בחודש נובמבר יוכלו משתמשים ברחבי העולם לרכוש שמות דומיין בשפה המקומית, כולל דומיין בעברית מלאה.

הטכנולוגיה לרישום שמות דומיין בשפות שאינן משתמשות בתווים הלטיניים התקניים (International Domain Name – IDN) אושרה לשימוש על ידי הארגון בעבר, וכבר נעשה בהם שימוש כיום בשמות דומיין בעברית עם סיומת בלטינית כמו .com, והחידוש שהפעם גם סיומת הדומיין תהינה בעברית

כבר היום ניתן לרשום שמות דומיין בעברית מלאה, כלומר עם סיומת בעברית, אך לא הייתה לכך תקינה מוסדרת ולכן דומיינים אלה אינם מוכרים ברשת האינטרנט העולמית והם חסרי ערך.

עם הכנסת השינוי יצטרכו להתעדכן כל שרתי ה DNS בעולם בטכנולוגיה החדשה, תהליך שיקח זמן.
שרת תרגום כתובות אינטרנט (DNS) מתרגם כתובת מילולית של הדומיין לכתובת IP מספרית ברשת האינטרנט וכך מאפשר למצוא את המחשב המבוקש באמצעות שם קליט ולא בכתובת מספרית. שרתי ה-DNS בכל העולם מעדכנים זה את זה באופן מתמיד כך שכל שינוי המבוצע בשם דומיין של אתר זה או אחר, מועבר ברשת האינטרנט בכל העולם, תהליך שלוקח עד 72 שעות.

השינויים המתוכננים למערכת ה-DNS יאפשרו לה לזהות ולתרגם גם תווים שאינם לטיניים ולכן יתאפשרו גם סיומות בשפות השונות כמו .יל ו-.ישראל בעברית.

ארגון ICANN הינו ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שהוקם ב-1998 במטרה לפתח ולתחזק את מערך מרשם הדומיינים בעולם. עד לאותה עת עשו זאת האוניברסיטאות בארה"ב תחת אירגון שנקרא IANA.

(1) תגובות

[…] מדינה בשפות שאינן לטיניות. בכך תתאפשר לראשונה יצירת שמות דומיין שנכתבים במלואם בשפה אחת שאינה […]

ניתן להגיב כאן