מי חטף לי את הדומיין? על בדיקת תוקף דומיין

נושאים , , , ,   | בתאריך 03-08-2012

אחד מהפחדים של בעלי אתרים הוא המצב שבו פג תוקף הדומיין והוא נחטף על ידי מתחרה, דומיינרים  מקצועיים או סתם משהו ששם הדומיין הפנוי התאים לפעילות שלו.

כידוע דומיין נרשם או מחודש לתקופה. בעלי דומיין בינלאומי כמו interspace.net  יכולים לחדש את הדומיין לתקופות ארוכות ועד 10 שנים ואז בעל הדומיין יכול "לישון בשקט" תקופה ארוכה. לצערי, המצב שונה בדומיין ישראלי. איגוד האינטרנט הישראלי החליט שניתן לחדש דומיין רק לתקופה של עד שנתיים. לכן, מחזיקי הדומיין הישראלי צריכים להיות במתח כל הזמן פן הדומיין יפוג ויחטף.

לעומת זאת יש לציין שבעוד בדומיין בינלאומי התקופה בין אי חידוש לאובדון יכולה להיות חודש, שזה זמן מאד קצר לישראלי שמאמין שיהיה בסדר,  בדומיין ישראלי איגוד האינטרנט מאפשרים פרק זמן הרבה יותר ארוך, של שלשה עד ארבעה חודשים  עד שהדומיין מתפנה לרישום מחדש.

באינטרניק אנו מקבלים מספר רב של בקשות טלפוניות ובמייל לגבי עד מתי תוקף הדומיין שלי. מסתבר שחלק גדול מהלקוחות לא מכיר את האפשרות לעשות whois על הדומיין שלו ולמצוא את תוקף הדומיין. אי לכך, פיתחנו דף יעודי לנושא באתר אינטרניק בו מוצע השירות בקלות ובמהירות. נסו את הכלי החדש: בדיקת תוקף דומיין

(1) תגובות

[…] נוספים שלי בבלוג על עוד צדדים בנושא של אי חידוש דומיין: מי חטף לי את הדומיין או נא לשמור על […]

ניתן להגיב כאן