דומיין בעברית – האם עוזר לקידום אתרים?

נושאים , , ,   | בתאריך 24-09-2010

לא אחת אנו רואים דיונים בפורומים השונים סביב השאלה: האם דומיין בעברית עם מילת המפתח שחשובה לנו עוזר בקידום האורגני ?

לא מזמן גם ראיתי דיון עם עשרות תגובות סביב הפוסט: האם גוגל מענישים שמות דומיין בעברית?

לדעתי רוב הדיונים אינם רלוונטיים כמו גם השאלות. דומיין בעברית (ולא דומיין בעברית מלאה, חארטה שמנסים למכור לכם) הוא דומיין לכל דבר ועניין, וההתייחסות של גוגל אליו אינה שונה מלכל דומיין אחר.

הנקודה המרכזית לדעתי היא השאלה האם מילות מפתח בשם הדומיין עוזרת לקידום אתרים. והתשובה שלי ועוד איך. לצערי מילת מפתח בשם דומיין משמעותית ביותר בתחשיב של גוגל, ודומיין בעברית אינו יוצא מכלל.

לאורך כל השנים אני רואה אתרי ספאם או אתרים חסרי משמעות שניצבים במקומות הראשונים בגוגל עבור מילות מפתח מסויימות שההסבר היחידי לכך הוא מילת מפתח בשם הדומיין.

גוגל חוזרת וטוענת שהם משפרים את יכולות האלגוריתמי החיפוש במיוחד בתחום הרלוונטיות. אך ההתייחסות שלהם בנקודה זאת לא משתנה וממשיכים לתת רלוונטיות יתר לשם הדומיין.

בזמנו ידידי ניר שי מקדם אתרים מקצועי ניסה לקדם את מכללת דעת השרון בביטוי קורס קידום אתרים. עד שעלה על הנקודה של דומיין בעברית ובנה למכללה אתר חדש שנקרא קורסקידוםאתרים.com – מאז, אתר חדש זה ללא וותק קפץ לראש תוצאות החיפוש בביטוי קורס קידום אתרים.

בזמנו הקמתי אתר עם 2-3 עמודי תוכן לקידום הביטוי דומיין בעברית. בחרתי כמובן בשם דומיין דומיין–בעברית . com. דומיין זה מופיע בביטוי התחרותי דומיין בעברית בעמוד הראשון כמעט ללא עבודת קידום.

גם אם נבחר דומיין באנגלית עם מילות המפתח תהיה לכך השפעה דומה וחזקה. כמו בדוגמא האחרונה שלנו בחירת שם דומיין hebrewdomain יכולה להיות חזקה באותה מידה. במקרה כזה יש לבדוק שאכן גוגל יודע לשייך את המילה באנגלית למילה בעברית.

ניתן להגיב כאן