התגוששות הענקים – פייסבוק VS גוגל

נושאים , , ,   | בתאריך 13-02-2010

בימים האחרונים אנו שומעים את הידיעות החמות בעתונות ובטלויזיה על כך שגוגל משיקה רשת חברתית תחת GMAIL  עם הכינוי BUZZ ופייסבוק הודיעה על כך שהיא משיקה בקרוב שירות דואר אלקטרוני שיתחרה בגוגל מייל.

אז שתי הענקיות קיבלו חשיפה תקשורתית נרחבת הרבה רעש וצלצולים, הרבה מהומה וסערה בכוס מים.

לדעתי האישית אין סיכוי שגוגל תהווה תחליף לרשת חברתית ומצד שני קשה לי להאמין שפייסבוק שאינה מצטיינת ברמת האמינות והבטיחות תוכל להקים שירות ברמה הטכנולוגית של GMAIL.

גוגל אולי מסוגלת להביא פתרונות טכנולוגים טובים אך לא בנויה וממוקדת לאופי ולצרכים של רשת חברתית. אני מאמין שמבחינת גוגל יש כאן שגיאה טקטית, שגיאות קלסיות של חברות ואירגונים שהכח והרצון לעוד כח מעביר אותם על דעתם.

המוצר GMAIL של גוגל הוא מוצר מצויין, הוא מוצר שהחל כפתרון מייל איכותי ליחידים ולאחרונה גם כשירות מייל איכותי לארגונים. למה לשלם הון תועפות למיקרוסופט על EXCHANGE כאשר מקבלים באפס כסף מוצר יותר איכותי? לדעתי הכוון של גוגל צריך להיות בכוון של שיפור השירות הקיים כך שיהווה פתרון האולטימטיבי לשליחת מייל והעברת מסרים. הכנסת אופי של רשת חברתית ל GMAIL "מורידה" את מיתוג השירות כפלטפורמה איכותית שאירגונים רציניים יכולים להסתמך עליה. אך כנראה הרצון ליותר כח וליותר שליטה לא נותן לגוגל לעצור במקום שהיא צריכה, ומצד שני לרוץ בכוון הנכון.

אני נזכר שלפני כשלש שנים נחתו במשרדי אנשי גוגל, מנהל המוצר מקליפורניה וקבוצת פיתוח מאירלנד בתחום סליקת כרטיסי אשראי ופתרונות תשלומים באונליין. גוגל חשבו באותו זמן של פייפאל יש יותר מידי כח בצורה דומה נכון להיום לגבי פייסבוק. וגוגל יקימו שירות תשלומים שיתחרה בפייפאל. אני לא בטוח אם משהו מהקוראים כבר זוכר על מוצר צ'קאוט – שירות תשלומים של גוגל?

מצד שני זה אולי נותן למיקרוסופט הזדמנות להקים שירות מייל ומסרים אלקטרונים המתחרה בגוגל? במקום להתחרות בגוגל במקום שאין לה הרבה סיכוי – מנועי חיפוש, להקים שירות מייל איכותי שלמיקרוסופט יש עדין יתרון טכנולוגי יחסי.

ניתן להגיב כאן