מחשוב ענן ירוק – עד כמה נקי הענן שלך?

נושאים , ,   | בתאריך 22-04-2012

דו"ח שיצא היום על ידי ארגון הירוקים הבינלאומי (גרינפיס) שבדק 14 חברות מובילות המפעילות  מרכזי מחשוב ענן ענקיים קובע מרכזי מחשוב הענן של אפל, אמזון ומיקרוסופט בין המזהמים ביותר

מצד שני הדו"ח מציין לטובה את החברות ה"ירוקות" שברשימה וביניהן נמצאות גוגל, יאהו ופייסבוק. חברות אלה פועלות על מנת להוביל את התעשייה בנתיב האנרגיה הנקייה, באמצעות התייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיה נקייה ומתחדשת.

לדו"ח המלא של גרינפיס: How Clean is you Cloud?

הממצאים המרכזיים בדוח:

  1. אפל אמזון ומיקרוסופט מרחיבות בקצב גבוה את שירותי מחשוב ענן מבלי לתת את דעתן על שמוש באנרגיה מתחדשת ותוך כדי שמוש באנרגיה מזהמת.
  2. יאהו וגוגל מובילות במתן עדיפות ומעבר לאנגיה ירוקה
  3. פייסבוק התחייבה להתחיל ולהשתמש באנרגיה מתחדשת ונקייה. לאחרונה אף הקימה מרכז נתונים בשוודיה היכול להיות מופעל באופן מלא על אנרגיה זו.
  4. עוד ועוד מרכזי נתונים/חוות שרתים נבנים במקומות מרכזיים ברחבי הגלובוס. למרכזים אלו ישנה השפעה משמעותית על האנרגיה וצריכת החשמל. במידה ומרכזים אלו ימשיכו לגדול ולהתפתח, יהיה מאוד קשה להסב מרכזים אלו לשימוש באנרגיה מתחדשת.
  5. חברת אקמאי, האחראית לכמות גדולה מן הצריכה האינטרנטית, הנה חברת ה- IT הראשונה לדווח על כמות פליטת הפחמן הדו חמצני לאטמוספירה על פי תקן   CUE. חוץ מחברה זו אין חברות נוספות המדווחות נתון זה.
  6. ישנן נסיונות של חברות  להציג את עצמן כחברות המספקות מחשוב ענן נקי (ירוק). אך בהעדר שקיפות ובהעדר כלי מדידה, לא ניתן לקבוע את ההשפעה הסביבתית של חברות אלו.
  7. יותר ויותר שיתופי פעולה מתקיימים בקרב מנהלי IT ובינייהם שיתוף שיטות עבודה מומלצות הן בחומרה והן בעיצוב תוכנה. שיתופי פעולה אלו יעזרו בהאצה ופריסה נכונה של אנרגיה.
  8. ישנם סימנים לכך שיותר ויותר חברות IT, נוקטות מהלכים פרואקטיבים בכדי שצריכת החשמל והאנרגיה שלהן תגיע ממקורות חשמל מתחדשים (אנרגיה ירוקה). לפעולות אלו תפקיד משמעותי  בעיצוב עתיד האנרגיה שלנו.

כיום, רוב החברות המספקות שירותי IT ושירותי ענן, אינן מסתכלות על איכות החשמל אלא על עלותו. אך למגזר זה, הצומח במהירות רבה ביותר, הן כלכלית והן בצריכת האנרגיה, ישנה הזדמנות אדירה ואחריות יחודית, לקחת שליטה רבה יותר ולנהל בצורה אקולוגית יותר, את שרשרת אספקת החשמל והאנרגיה, הן בתוך מרכזי הנתונים והן מבחוץ.

ומה עם מחשוב ענן ירוק בישראל?

אינטרספייס, בעלת אחת מחוות השרתים בארץ, הכריזה כבר לפני חצי שנה שמרכז המחשבים שלה מתופעל ע"י אנרגיה סולרית.

מאות משטחים סולרים מספקים את תצרוכת החשמל של חוות השרתים ומאפשרים עבודה רציפה עם אנרגיה נקיה ומתחדשת.

קרא עוד על מחשוב ענן ירוק באינטרספייס

 

ניתן להגיב כאן