קידום אתרים – שוק משוכלל או שוק מונופוליסטי

נושאים , ,   | בתאריך 23-07-2009

אחת מהנחות היסוד של הניתוח הכלכלי והתיאוריה הכלכלית בעולם היא שקיים שוק משוכלל למוצרים או לשירותים. שוק משוכלל מאופיין בין היתר בריבוי מוכרים וקונים שכל אחד מהם קטן מכדי להשפיע לבדו על התנהגות השוק.

אז למה אני מספר כל זאת ומה הקשר לקידום אתרים?

נראה שכמו שהתיאוריות הכלכליות עובדות בכלכלת ארה"ב המתאימה לשוק משוכלל ולא כל כך בישראל שבה המונופול שולט לרוב (כמו בבנקים וחברות האשראי או חברות התקשורת) בהתאמה כך גם האלגוריתם של גוגל עובד טוב יותר באנגלית, בה יש הרבה אתרים ותכנים איכותיים לעומת ישראל שבה מספר אתרים איכותיים מצומצם וכנראה שהאלגוריתם של גוגל לא תמיד עובד לפחות במה שקשור לתוכן איכותי. שליטה על מספר אתרי מפתח בישראל והרי מתכון מדוייק איך להשפיע על תוצאות החיפוש של גוגל. מאמר מורחב בנושא זה: קידום אתרים בישראל

דרור גליקסמן חברי, איש שיווק מבריק באינטרנט, הדגים לי איך קידום אתרים בארה"ב מניסיונו האישי עובד בשוק משוכלל. תכנון מדוקדק לפי כל כללי השיווק, תכנים מענינים מקוריים ואיכותיים שבנה וללא קישורים נכנסים ואתר האינטרנט מביא תוצאות מפתיעות.

אז למי שמעוניין לראות איך אתר כזה נראה: http://www.aviisha.com ומי שרוצה אתר כזה, מופנה לאתר הבית בעברית של דרור: WebWhile שיווק באינטרנט.

ניתן להגיב כאן