חברת אשראי וירטואלית

נושאים , , , ,   | בתאריך 09-07-2015

כבר למעלה מעשור מנסה המדינה להלחם בטריאופול של חברות האשראי וללא הצלחה מרובה. מפעם לפעם יש ניסיונות בזעיר אנפין, כמו הורדת העמלה הצולבת או מתן הרשאה לחברת כאל ולאומי קארד לסלוק כרטיסי אשראי מקומיים מסוג ישראכרט שזה גם איפשהו הנצחת הטריאופול.

עד ימים אילו ממש אין בכלל אפשרות טכנית לצרף סולק נוסף לתחרות. חברת שב"א שהיא המנתב הבלעדי של הסליקה בישראל אולץ לאחרונה לפתח אפליקציה שתאפשר טכנית לחברות אשראי חדשות להצטרף. אך שב"א שהוא בבעלות הבנקים שהם גם הבעלים של חברות האשראי המונופוליסטיות, הפלא ופלא, מתנהל בעצלתיים ומערים קשיים.

המצב בתחום האשראי הוא תסריט מדוייק למצב ששרר בתחום הסלולר. גם בסלולר היה טריאופול וגם שם היה מצב של דמי קישוריות. כלומר אם היה לכם מכשיר של סלקום וצילצלתם לאורנג אז סלקום היתה חייבת לשלם על הקישור לאורנג. מה שהיה מגוחך שאת דמי הקישוריות קבע המונופול עצמו וסיפק להם אפקט כפול. גם הצדיק מחירים גבוהים וגם היווה חסם כניסה לשחקן חדש.

בתחום האשראי המצב דומה. שם לדמי הקישוריות קוראים עמלה צולבת. אם אתה עסק שמחובר לישראכרט ומחייב כרטיס של לאומי, ישראכרט כביכול צריכה לשלם ללאומי את העמלה הצולבת וכך העמלה הכללית לבית העסק גבוהה. חברות האשראי הקיימות יכולות להסתפק בעמלה הצולבת כי יש להם מונופול גם על הסליקה וגם על הנפקת כרטיסי האשראי. מצב כזה הוא חסם בפני כל מתחרה חדש שלא יכול להוריד את העמלה שהוא לוקח מבית העסק לפחות מהעמלה הצולבת.

המודל בסלולר כנראה מדרבן כמה אנשים בבנק ישראל. לאחרונה התבשרנו שבגלל הקשיים בהכנסת סולק חדש מנסה בנק ישראל את מודל חברת האשראי הוירטואלית בדומה לחברות ה MNVO בתחום הסלולר. ניתן לקרוא על זה בידיעה שהתפרסמה בכלכליסט: חברות האשראי יספקו תשתית לשחקנים חדשים

אנחנו בטרנזילה לא מחכים להחלטות בנק ישראל. עד שהם יקבלו החלטות ואם בכלל, התחלנו בשיתוף פעולה עם ישראכרט לתת פתרון של חברת אשראי וירטואלית כבר בימים אילו. ניתן לקרוא בהרחבה על השירות החדש  שנקרא טרנזילה אקספרס באתר טרנזילה: סליקה כולל מספר ספק אשראי

סליקה תוך 24 שעות

ניתן להגיב כאן