אחסון אתרים ללא הגבלה

נושאים , ,   | בתאריך 24-09-2012

תעשיית אחסון האתרים באינטרנט צוברת מידי שנה תאוצה והיא אחת השירותים המקוונים התחרותיים ביותר. לפיכך ספקי האירוח מחפשים את הדבר הגדול הבא שיתן להם יתרון תחרותי על פני עשרות אלפי מתחריהם האחרים.

על מנת להשיג יתרון זה, חברות רבות החלו לשווק חבילות של אחסון אתרים ללא הגבלה בשטח הדיסק, תעבורת נתונים, בסיסי נתונים ומספר הדומיינים. אך המציאות היא שאף אחת מהן אינה יכולה להרשות לעצמה לספק שירות לא מוגבל באמת בתמורה למחירים כה נמוכים, כאשר החזקת שירותי המחשב והתקשורת עולה הון רב בציוד ואנשי מקצוע מומחים.

תארו לעצמכם שחברה כמו Yahoo, המוציאה מאות מליוני דולרים על תשתיות האתר, הייתה מקבלת שירות אחסון אתרים בלתי מוגבל, בכמה שקלים בודדים?

הרעיון השיווקי מאחורי אחסון ללא הגבלה

הרעיון השיווקי מאחורי חבילת אחסון ללא הגבלה דומה למסעדת "אכול כפי יכולתך". ההנחה בבסיסו היא שיהיו לקוחות שיאכלו הרבה ויהיו כאלו שיאכלו מעט ולכן המחיר צריך להביא רווח למסעדה על בסיס ממוצע. כאשר מדובר במסעדה ובאיזורים גאוגרפים מסויימים ניתן להעריך את התנהגות הלקוחות בעוד האינטרנט הוא כפר גלובלי אחד ומתן שירות "אוכל כפי יכולתך" יכול להביא אסון כלכלי לעסק.

לכן בפועל כל תוכנית אחסון האתרים ללא הגבלה מותנת ברשימה ארוכה של התניות ומגבלות הרשומות תחת תנאי השירות של ספק השירותים. ישנם גם ספקי שירות המגבילים את היכולות ברמת התוכנה כך שבפועל מרמת שמוש מסויימת נתחיל להרגיש את המגבלה או בכך שהאתר יואט או בכך שיתקבלו שגיאות בנוסח שרת עסוק.

בשיטוט באינטרנט נמצאו לא מעט תגובות נזעמות וכתבות של לקוחות שבתום לב האמינו שבאמת אין מגבלה ונוכחו לדעת כי אתרם הפסיק לתפקד או שהוא הושהה ע"י  ספק השירותים בטענה של שמוש חורג או הפרה של תנאי השמוש.

אז למי זה מתאים? חבילת אחסון ללא הגבלה

באחסון אתרים ללא הגבלה, התכונה שהכי מעניינת ורלוונטית היא אחסון אתרים עם מספר דומיינים רב. לכל המעוניין באחסון מקצועי בנפחים גבוהים ובתעבורה גבוה הוא לא ימצא את מבוקשו באחסון אתרים ללא הגבלה משום שדווקא תוכניות אילו הם מוגבלות ביותר.

אחסון אתרים מרובה דומיינים מתאים לבוני אתרים, למפתחים ומקדמי אתרים הפועלים בו זמנית על מספר רב של דומיינים. אם זה למטרות פיתוח, ניסיונות או אתרים בשלבים הראשונים שהתנועה אליהם דלילה ביותר.

בד"כ בעלי אתרים אלו אם אחד מהדומיינים הופך לאתר פעיל בצורה מסודרת מעבירים אותו לשטח עצמאי משלו שבו יובטח לו ההקצעות וההרשאות משל עצמו. הדבר דומה לבלוגריסטים שמתחילים באחסון חינם באתרי בלוגים כדוגמת בלוגר של גוגל ועוברים לאחסון עצמאי כאשר הבלוג נהיה פופולרי ומעניין את קהל הגולשים.

 

ניתן להגיב כאן