מבצע אחסון אתרים בפייסבוק

נושאים , ,   | בתאריך 02-04-2010

החודש דיווחו מספר אתרים בארה"ב שמספר המבקרים באתר פייסבוק בארה"ב בחודש מרץ עלה על אלו המבקרים בגוגל !! מי שמסתכל על גרף הגידול של מספר המבקרים באתר פייסבוק מבין שהפער לא רק התאפס הוא יילך ויגדל לטובת פייסבוק.
פייסבוק

גוגל קצת בפאניקה מכמה וכמה סיבות. סיבה ראשונה כמובן זה כסף. אנו רואים יותר ויותר תקציבי פרסום עוברים מגוגל לפייסבוק והסיבות ברורות. בדיוק כמו בעבר עתונים עם תפוצה רחבה יותר קיבלו תקציבי פרסום גדולים יותר. אף בישראל נכתב לאחרונה שחברת אל על העבירה חלק משמעותי מהפרסום שלה מגוגל לטובת פייסבוק. ירידת הפרסום בגוגל היא יותר משמעותית מכוון שעקב כך שהפרסום בגוגל הוא על בסיס מכרז ככל שיורדת התחרות הירידה בתשלום יורדת גם עבור אלה שממשיכים לפרסם בגוגל והירידה היא אקספוננציאלית. אני מאמין שנראה בקרוב שינויים בצורת החיוב של גוגל באדוורדס עקב כך.

סיבה נוספת היא ההכרזה של פייסבוק שתספק שירותי מייל בחינם. שירותי המייל של גוגל הם מאד משמעותיים עבור גוגל גם מבחינת פרסום אך גם מבחינת רצונה הרעב לשלוט בכל התכנים והאינפורמציה. כאן גם ההבדל בין השניים. לפחות נכון להיום גוגל נראית מאד רע מבחינת זכויות הפרט בעיני חלק גדול מהציבור.

דבר שלישי, אני מאמין שמחלקת האלגוריתם של גוגל עובדת שעות נוספות, והשאלה איך גוגל יכוונו את מנוע החיפוש שלהם כך שדפים בפייסבוק לא יקבלו מקומות ראשונים בתוצאות החיפוש אולי בדומה למה שחשתיי אני בעצמי בעבר עם ויקיפדיה. היתה תקופה שהלכה ונעלמה בה תוצאות חיפוש עבור מילות מפתח אתר ויקי היה מככב ומופיע במקומות הראשונים. איך יטפל מנוע החיפוש של גוגל בדפים בפייסבוק עם רלוונטיות גבוהה, זמני שהייה גבוהים ותנועת גולשים אדירה?

אז בעצם התחלתי לכתוב את המאמר כמו שכתוב בכותרת על מנת לספר לכם שגם אינטרספייס אחסון אתרים בפייסבוק וגם אנחנו מפנים משאבים מגוגל לטובת פייסבוק ובסופו של דבר מאמינים שהרשת החברתית היא מדיה חשובה שיש לתת לה מקום כבוד. כחלק ממאמצנו לקדם את הדפים שלנו בפייסבוק החלטנו אסטרטגית על פרסום מבצעים עם הנחה משמעותית באתר שלנו בפייסבוק על מנת לעודד ולהגדיל את האוהדים שלנו.

אתם מוזמנים להכנס להפוך לאוהדים ולהנות ממבצעים מענינים ומשמעותיים: אחסון אתרים בפייסבוק

ניתן להגיב כאן